Κυτταρίτιδα

Περί Κυτταρίτιδας

Κυτταρίτιδα: Ασκήσεις, διατροφή, κρέμες, συνταγές για αντιμετώπιση στο σπίτι

Τι είναι η Κυτταρίτιδα;

Η Κυτταρίτιδα είναι ένα αισθητικό πρόβλημα που αφορά κυρίως τις γυναίκες. Γι αυτό παρακάτω θα κάνουμε μια εκτενή ανάλυση αλλά και τους τρόπους που μπορείτε να την αντιμετωπίσετε μέσω ασκήσεων, διατροφής, κρεμών και ροφημάτων.
Η κυτταρίτιδα είναι τοπογραφική τροποποίηση κατά την οποία το δέρμα παίρνει μια όψη “φλούδας πορτοκαλιού” ή αλλιώς “εμφάνιση στρώματος.” Στη συγκεκριμένη κατάσταση, συμβαίνουν μετατροπές στους λιπώδεις ιστούς και επίσης στο μικροκυκλοφορικό που προέρχονται από το αίμα και το λεμφικό σύστημα κάτι που οδηγεί στην σκλήρυνση των ινών του συνδετικού ιστού. Θεωρείται ότι είναι ένα μη φλεγμονώδες, εκφυλιστικό φαινόμενο που προκαλεί αλλοιώσεις στην υποδερμίδα δημιουργώντας ανώμαλους κυματισμούς στην επιδερμίδα και στις υπερκείμενες επηρεαζόμενες περιοχές. Η κυτταρίτιδα αποτελεί επί το πλείστον ένα αισθητικό πρόβλημα αν και κάποιες φορές μπορεί να συνδέεται και με ορμονικές, ενδοκρινολογικές και ηπατικές διαταραχές.

Πως δημιουργείται η κυτταρίτιδα;

Η κυτταρίτιδα δημιουργείται από πολλές περίπλοκες καταστάσεις αλλά η πιο συνηθισμένη αιτία είναι κακή τοπική αιμάτωση η οποία οδηγεί αλλοιώσεις τα λιποκύτταρα της περιοχής. Τα συνηθέστερα αίτια εμφάνισης της κυτταρίτιδας είναι η υπερβολική καθιστική ζωή, η έλλειψη άσκησης, η παχυσαρκία, η κακή διατροφή κ.λ.π.

Η δημιουργία της κυτταρίτιδας χωρίζεται σε 4 φάσεις

1. Τροποποίηση των προτριχοειδή αρτηριδίων του σφιγκτήρα, με αποτέλεσμα μεταβολές στην αγγειακή διαπερατότητα και επίσης διαστολή ή διάταση των τριχοειδών που οδηγεί σε περί-τριχοειδή και διαπίδυση μεταξύ παχυσαρκίας, με αποτέλεσμα οίδημα.

2. Οίδημα, που προκαλεί μεταβολικές αλλοιώσεις που προκαλούν υπερπλασία και υπερτροφία του δικτυωτού συστήματος, με αποτέλεσμα το σχηματισμό των περί-τριχοειδών μαζί με περιφερειακές αποθέσεις λίπους έχοντας μια ώθηση στο διάμεσο ιξώδες.

3. Την οργάνωση όσον αφορά ίνες κολλαγόνου κοντά σε ομάδες των λιποκυττάρων, ευνοώντας την ανάπτυξη μικρο-οζιδίων.

4. Ένωση των μικρό-οζίδιων ώστε να δημιουργήσουν τα μακρό-οζίδια που προκαλούν σκλήρυνση.

Η αντιμετώπιση της κυτταρίτιδας χρειάζεται πολύπλευρη προσέγγιση, επιμονή και υπομονή…

Διατροφή και Κυτταρίτιδα

Ένα από τα σημαντικότερα όπλα ενάντια στην κυτταρίτιδα είναι η διατροφή:

  • Καλή ενυδάτωση πίνοντας περισσότερο νερό και καταναλώνοντας σαλάτες
  • Προτιμήστε την ωμοφαγική διατροφή (σαλάτες, φρούτα, πράσινα φυλλώδη λαχανικά) όσο περισσότερο μπορείτε
  • Βάλτε τα αντιοξειδωτικά ροφήματα στη ζωή σας όπως το πράσινο τσάι, η μέντα και το φασκόμηλο
  • Περιορίστε την κατακράτηση υγρών. Για να καταλάβετε εάν κάνετε κατακράτηση υγρών απλά ασκήστε μικρή και σταθερή πίεση σε 4 με 5 σημεία στους γλουτούς ή γύρω από τους αστραγάλους σας. Αν η περιοχή στην οποία ασκήσατε την πίεση, παραμένει λευκή πριν επανέλθει το φυσιολογικό χρώμα του δέρματος ή μείνει «βαθούλωμα» για δευτερόλεπτα, τότε έχετε αυξημένες πιθανότητες ο οργανισμός σας να κάνει κατακράτηση υγρών. Μία ακόμη ένδειξη είναι το πρήξιμο των βλεφάρων κατά τη διάρκεια της ημέρας. Το σκόρδο, ο μάραθος, ο μαϊντανός, ο ιβίσκος, η πικραλίδα, το εκουιζέτο, το καλαμπόκι και η τσουκνίδα θεωρούνται ως τα καλύτερα διουρητικά που θα σας βοηθήσουν να αποβάλλετε τα περιττά υγρά, ενώ ταυτόχρονα θα πρέπει να μειώσετε το επιτραπέζιο αλάτι.
  • Αποφύγετε τα υπερβολικά ζωικά λιπαρά όπως το χοιρινό ή τα λουκάνικα.
  • Μειώστε τη ζάχαρη. Και αυτό ισχύει τόσο για τα γλυκά όσο και για τα αναψυκτικά.
  • Θεραπεύστε τη δυσκοιλιότητα. Η δυσκοιλιότητα είναι ένας επίσης σημαντικός παράγοντας δημιουργίας της κυτταρίτιδας. Τα αποξηραμένα δαμάσκηνα, ο λιναρόσπορος και οι τροφές που περιέχουν πηκτίνη θα σας βοηθήσουν.
  • Αποφύγετε τις επεξεργασμένες τροφές τα τρανς λιπαρά, το τηγάνισμα και τις άδεις θερμίδες.
  • Καταναλώστε περισσότερα εσπεριδοειδή, φράουλες, ακτινίδια διότι είναι πλούσια σε βιταμίνη C, η οποία συμβάλλει στη διατήρηση της σφριγηλότατος και του κολλαγόνου της επιδερμίδας.
  • Το ψάρι, τα θαλασσινά και τα πουλερικά είναι πλούσια σε χαλκό και ψευδάργυρο που ενισχύουν την υγεία της επιδερμίδας μιας και διατηρούν το κολλαγόνο και την ελαστίνη του δέρματος. Οι πρωτεΐνες που περιέχουν είναι υψηλής βιολογικής αξίας και βοηθούν στη μείωση της κατακράτησης υγρών, που είναι χαρακτηριστική στην περίπτωση της κυτταρίτιδας.
  • Τα όσπρια και τα πράσινα λαχανικά (μαρούλι, σπανάκι, μπρόκολο, ρόκα): είναι χαμηλής θερμιδικής αξίας και υψηλής περιεκτικότητας σε φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες όχι μόνο μειώνουν την απορρόφηση λίπους, αλλά αυξάνουν ταυτόχρονα και τον κορεσμό, με αποτέλεσμα να μειώνεται η ποσότητα φαγητού που καταναλώνεται. Επιπρόσθετα, δεν προκαλούν απότομες αλλαγές στα επίπεδα του σακχάρου στο αίμα και μειώνουν το ρυθμό της λιπογένεσης, χάρη στο ότι προκαλούν χαμηλή έκκριση ινσουλίνης.
  • Οι ελιές και οι ξηροί καρποί έχουν υψηλή ποσότητα βιταμίνης Ε η οποία προλαμβάνει τη γήρανση του δέρματος την αφυδάτωση, την ξηρότητα και τη δημιουργία ραγάδων της επιδερμίδας, χάρη στην αντιοξειδωτική της δράση που εμποδίζει το σχηματισμό ελεύθερων ριζών. Ταυτόχρονα, οι ελιές και οι ξηροί καρποί διακρίνονται για την υψηλή περιεκτικότητά τους σε μονοακόρεστα και πολυακόρεστα λιπαρά οξέα τα οποία με την αντιφλεγμονώδη δράση τους, ενισχύουν την καύση λίπους.
Ασκήσεις για την Κυτταρίτιδα

Αμέσως μετά τη διατροφή, αυτό που θα χρειαστεί να κάνετε είναι ειδικές ασκήσεις για μυϊκή ενδυνάμωση και τόνωση H μυϊκή τόνωση ενισχύει το βασικό μεταβολισμό, ο οποίος, αντί να μειώνεται (όπως γίνεται φυσιολογικά μετά τα τριάντα), διατηρείται ή και αυξάνεται, οπότε καίγονται περισσότερες θερμίδες, ακόμη και σε κατάσταση ηρεμίας – όταν, δηλαδή, κάθεστε. Eπίσης, πολλά είναι και τα οφέλη για την υγεία γενικότερα.

Εκτελέστε 1 σετ από 15 επαναλήψεις για την κάθε άσκηση που ακολουθεί 2 με 3 φορές την εβδομάδα. Εάν δεν γυμνάζεστε, θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί ώστε να μην τραυματιστείτε. Δεν θέλετε σε καμία περίπτωση να υποστείτε θλάση. Οπότε, λίγο ζέσταμα πιο πριν είναι ιδανικό. Ξεκινήστε κάθε κίνηση αργά, μετρώντας 2 δευτερόλεπτα για να την εκτελέσετε και 4  δευτερόλεπτα για την επαναφορά.

Author


Avatar